bedrijfsreportages

Bedrijfsreportage

Voor mij is de essentie van fotografie het overbrengen van gevoel, sfeer en emoties. Dat geldt niet alleen voor personen maar net zo goed voor een bedrijf. Bij een bedrijfsreportage probeer ik dan ook om de essentie van het bedrijf te vangen in beelden waarmee het bedrijf zich zal onderscheiden van een ander.
Een bedrijf wordt gemaakt door de mensen die er werken en de bedrijfsomgeving. De interactie tussen die 2 is belangrijk voor een goed beeld: de mensen zijn aan het werk en dat moet blijken uit de beelden. Geen geforceerde glimlachen maar authentieke beelden van mensen die met hun werk bezig zijn. Daarmee vertel je het verhaal van het bedrijf.

Voor een bedrijf is een nieuwe website vaak een aanleiding om een bedrijfsreportage te laten maken. Maar het mooie van een bedrijfsreportage is dat de foto’s voor meerdere doeleinden te gebruiken zijn. Denk bijvoorbeeld aan goede foto’s voor bij een interview in een bedrijfs- of branchemagazine. Maar ook jaarverslagen of andere officiële stukken kunnen van beeldmateriaal worden voorzien. Er is altijd wel iets waar een bedrijf goede foto’s voor kan gebruiken.
Maar een bedrijfsreportage kan ook gemaakt worden voor een specifieke gelegenheid zoals bijvoorbeeld een opening, jubileum of congres.

Zakelijke portretten

Zakelijke portretten leggen de basis voor een eerste indruk. Een indruk die niet voor een tweede keer gemaakt kan worden. Met een goed zakelijk portret maak je het verschil en geef je een gevoel van vertrouwen. Dat is ook wat een bedrijf wil bereiken; als gezicht van een bedrijf wil je dat een potentiële klant voor jou kiest.
Ik zorg er daarom voor dat deze eerste indruk gebaseerd wordt op een zo optimaal mogelijk beeld van de betreffende persoon. Een portret waarin de gefotografeerde zelf gelooft en dat ook uitstraalt.
De wensen van het bedrijf staan daarin altijd centraal. Van tevoren hoeven die wensen nog niet direct vast te staan. Gaandeweg kunnen we daar samen achter komen.